Saturday, January 5, 2013

QUICK BANANA MUFFINS

MUFFIN PISANG SEGERA

SUNGGUH LEMBUT DAN GEBU!!

















































































 QUICK BANANA MUFFIN / MUFFIN PISANG SEGERA
Assalaamulaikum sahabat, petang ini saya teruja untuk mencuba muffin pisang segera dari resepi yang saya ambil dari Along Roz. Terima kasih banyak- banyak memberi resepi muffin yang hasilnya amat gebu, lembut dan sedap ni.. yummy.. Alhamdulillah tak rugi mencuba, anak-anak gembira menikmatinya dan ibu amat ceria dapat menghabiskan buah pisang yang berbaki dan tidaklah membazir. Saya recommend anda patut mencubanya, Resepi saya titipkan di bawah ini :

MUFFIN PISANG SEGERA
Resepi asal dari : Along Roz
Telah dicuba : Adib Rasa

Bahan-bahannya
170 gm pisang masak - di lenyek
3/4 cawan gula perang halus
1 biji telur grade A- dipukul sikit ( saya guna 2 biji telur grade C )
1/3 cawan mentega cair ( saya guna canola oil )
1 st baking powder*
1 st soda bikarbonat*
1 1/2 cawan tepung gandum* di ayak
1/2 st garam halus
Chocolate Rice untuk taburan ( saya tambah )

Cara-caranya
1) Dalam mangkuk besar, gula perang, telur, mentega cair di gaul rata, guna whisk dan masukkan pisang lenyek , gaul rata.
2) Kemudian masukkan bahan-bahan kering yang lain, gaul rata.
3) Sudukan dalam papercup, taburkan choc rice dan bakar 170 degrees celsius selama 15 - 20 minit.

Adib rasa amat mudah dan cepat penyediaan muffin ini dan hasilnya sungguh memuaskan. Cubalah.
ADIB RASA...
Add caption

No comments:

Post a Comment