Friday, November 9, 2012

Kuih Kegemaran Orang lama


BINGKA LABU - Kuih kegemaran Orang Lama
Begitulah ungkapan anak dara saya mengenai kuih diatas. Mak ini kuih orang lama aka orang tua...what ever they said, I love this bingka and will always bake again and again.
Saya pernah bawa kuih ini semasa saya menghadiri kelas ugama, beri kawan-kawan merasa, semuanya memuji dan menyukainya. Ada yang meminta resepi. Saya nak minta CMG - Dapur Tanpa sempadan halalkan resepinya . Dah saya kongsi resepinya dengan kawan- kawan masjid saya. Harap halalkan ya.Moga Allah berkati usaha anda dan dimurahkan rezeki.
Saya juga telah di maklumkan bahawa Nabi Muhammad SAW sangat menggemari labu. Ehm... memang sedap, teksturnya halus, lembut dan lemak manis secukup rasa. Terima kasih CMG for very exquisite recipe.

Adibrasa

No comments:

Post a Comment